Uzaktan Eğitim ülkemizde de son yıllarda popüler olmuş, eğitmenlerin çok daha fazla öğrenciye senkron ya da asenkron olarak ulaşmasını sağlayan eğitim yönteminin adıdır. Uzaktan eğitimin en büyük avantajı, zaman ve mekan sınırlaması olmadan eğitim içeriklerine internetin bulunduğu her yerden öğrencilerin ve eğitimcilerin ulaşabiliyor olmasıdır.
Ülkemizdeki uygulamalarına bakacak olursak, özellikle üniversitelerin yoğun olarak kullandığı uzaktan eğitim sistemiyle verilen eğitimler, üniversite bünyesinde ve yurt genelinde binlerce eğitimciyi ve öğrenciyi bir araya getirmekte, zengin metin, grafik ve animasyon desteğiyle zengin eğitim içerikleri oluşturulmakta, mevcut teknik ve yapısal imkanların yetersiz olduğu durumlarda sanal kütüphaneler ve laboratuvarlar kullanılmakta, paylaşılmakta ve gerekiyorsa video konferans yoluyla öğrenci ve eğitimci eşzamanlı olarak sanal sınıflarda bir araya gelebilmektedir. Kullanılan tüm bu teknolojilerle birlikte sanal akademiler, sanal enstitüler ve sanal derslikler oluşturulmaktadır.
Son dönemde birçok üniversite uzaktan eğitim yöntemiyle önlisans, lisans, yüksek lisans ve doktora eğitimlerini mekandan bağımsız olarak binlerce öğrenciyi bilgiyle buluşturuyor.
Daha yeni Daha eski

Recent Posts