İstanbul Üniversitesi bünyesinde iki farklı eğitimle mekandan bağımsız eğitimlerine devam ediyor. Açık öğretim ve uzaktan eğitim olarak adlandırılan bu iki farklı eğitim sistemi genel olarak aynı özellikleri taşısa da aralarında belirgin olan farkın eş zamanlı canlı eğitimler olduğunu söyleyebiliriz.
Kısaca, açık öğretim; görsel işitsel öğelerle desteklenmiş olarak sunulan eğitim dökümanlarını sunarken, uzaktan eğitimler hem eğitim dökümanlarını hem de eş zamanlı canlı uzaktan eğitimleri de kapsayan daha dinamik ve etkileşimli bir eğitim programını yürütüyor.

Eğitim için üniversiteye gitmeden, çalıştığınız yerden ya da evinizden verilen eğitimlere katılarak tamamlanmasını hedefleyen İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Bölümleri ise Lisans, Önlisans, Lisans Tamamlama ve Yüksek Lisans bölümlerinin yanında ikinci üniversite olanaklarını da yine açık öğretim ve uzaktan eğitim ile sunuyor.

İstanbul Üniversitesi Açık ve Uzaktan Eğitim Bölümleri şöyle;

İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Lisans Programları: 

Uzaktan eğitimle önlisans mezunlarının ve ortaöğretim mezunlarınn tercih edebileceği bölümlerle normal bir lisans eğitimi uzaktan eğitimle okunabiliyor. Lisans öğrencileri ve mezunları, uzaktan eğitim lisans programlarını ikinci üniversite olarak da okuma fırsatını yakalamış oluyorlar.

İstanbul Üniversitesi Önlisans Uzaktan Eğitim Bölümleri: 

Hem üniversiteye giriş yapmak isteyen ortaöğretim mezunlarının hem de üniversite önlisans ve lisans mezunlarının başvurabileceği uzaktan eğitim bölümleridir. Uzaktan eğitimler yukarıda değindiğimiz gibi, eğitimlerin canlı olarak bilgisayar üzerinden sanal sınıflarda verildiği ortamları ve eğitim donanımlarını içeriyor. 
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Acil Durum ve Afet Yönetimi
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Coğrafi Bilgi Sistemleri
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Çocuk Gelişimi
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim İş Sağlığı ve Güvenliği
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Medya ve İletişim

İstanbul Üniversitesi Önlisans Açık Öğretim Programları: 

Uzaktan eğitimden farklı olarak eğitim dökümanlarının zamandan bağımsız olarak takip edilmesi yöntemiyle ortaöğretim mezunları, önlisans ve lisans mezunları bu bölümlere başvurabiliyor.
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Havacılıkta Yer Hizmetleri Yönetimi
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Kültürel Miras ve Turizm
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Perakende Satış ve Mağaza Yönetimi
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sağlık Kurumları İşletmeciliği
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sosyal Hizmetler
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik

 İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Lisans Tamamlama Programları: 

Önlisans eğitimi almış öğrencilerin öğrenimlerini lisansa tamamlamalarının sağlandığı bölümleri kapsıyor.
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sosyal Hizmetler
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Acil Yardım ve Afet Yönetimi
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sağlık Yönetimi
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Hemşirelik
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Endüstri Müh. Lisans Tamamlama
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Halkla İlişkiler ve Tanıtım Lisans Tamamlama

İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Yüksek Lisans Programları: 

Mevcut lisans mezunlarının başvurabildiği uzaktan eğitim yüksek lisans bölümleridir.
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Enformatik (Yüksek Lisans)
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Finansal Ekonometri (Yüksek Lisans)
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sermaye Piyasası Uzmanlığı (Yüksek Lisans)
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Kültürel Miras Alanlarının Yönetimi Bilim Dalı (Yüksek Lisans)
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Müze Yönetimi Bilim Dalı (Yüksek Lisans)
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Cisco Ağ Akademisi Programı
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Hastalıkların Moleküler Mekanizmaları Programı
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi Tezsiz Yüksek Lisans
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim İş Sağlığı ve Güvenliği Yüksek Lisans Programı
  • İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim İş Sağlığı ve Güvenliği Tezsiz Uzaktan Eğitim Yüksek Lisans Programı

İstanbul üniversitesi uzaktan eğitim bölümleri, lisans, önlisans, yüksek lisans ve lisans tamamlama bölümlerinde eğitim almak istiyorsanız öncelikli olarak dikkat edilmesi gereken başvuru ve koşullarıdır. Eğitimler farklı başvuru şartları taşısa da genel olarak İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Bölümlerine 5 farklı şekilde kayıt yaptırılabiliyor.

1.Yöntem: İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Bölümlerine YGS-LYS sınavlarına girerek bu bölümlerin tercih edilmesi ve tercih sonunda OSYM tarafından yerleştirilmeniz.
2.Yöntem: İstanbul Üniversitesi mezunu ya da öğrencisi iseniz veyahut farklı bir üniversitede öğrenci ya da mezun durumdaysanız ikinci üniversite kapsamında sınavsız olarak sözü edilen bölümlere başvuru yapabiliyorsunuz.
3. Yöntem: Dikey Geçiş Sınavı (DGS) ile lisans tamamlama bölümüne kayıt yaptırabilirsiniz.
4. Yöntem: Yabancı uyruklu öğrenciler YÖS sınavı sonucuyla başvuru yapabiliyorlar.
5.Yöntem: YOK tarafından Sağlık Lisans Tamamlama Bölümüne yerleştirilmek suretiyle bu bölümlerde eğitim alma hakkını yakalayabilirsiniz.
Eğitim öğretimde kayıt işlemlerinin tamamlanabilmesi için belirli ücretlerin olduğunu unutmamak gerekiyor. Açık öğretim ve Uzaktan Eğitim bölümlerinin ücretleri lisans, önlisan, yüksek lisans ve lisans tamamlama bölümlerinde ayrı ayrı hesaplanıyor. Bölümlere tıklayarak bu konuda detaylı bilgi alabilirsiniz.

İstanbul Üniversitesi Uzaktan Eğitim Bölümleri Ücretleri

Açık öğretim bölümlerinde eğitim ücretleri materyal ücretleri olarak dönemlik hesaplanıyor. Açık öğretim materyal ücretleri her dönemin başında banka hesaplarına peşin olarak yatırılıyor. Uzaktan eğitim bölümlerine oranla biraz daha uygun olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü uzaktan eğitim canlı eğitimleri de kapsadığı için neredeyse eğitim döküman ücretleri açık öğretim bölümlerinin iki katı kadar.

Alınan Diplomalar Geçerli Mi, Diplomamda Ne Yazacak?

Evet elbette alınan diplomalar geçerlidir. Mezun olduğunuz bölümün diplomasında ayrıca bir uzaktan eğitim ibaresi bulunmuyor. Örgün eğitimde alınan diploma nasılsa açık öğretim ve uzaktan eğitimle hak edilen diplomalar birbirinin aynı.
Daha yeni Daha eski

Recent Posts