Uzaktan eğitim ilahiyat lisans tamamlama programı, önlisans diplomasına sahip ilahiyat mezunu öğrencilerin, önlisans eğitimlerini ilahiyat lisans programına tamamlamalarını sağlamak üzere hazırlanmış eğitim programlarının uzaktan eğitim yoluyla verilmesini temel alır.

Üniversitelerin ilahiyat önlisans programlarını tamamladıysanız ya da Anadolu Üniversitesi İlahiyat Önlisans bölümünden mezun durumdaysanız yine ülkemizdeki pek çok üniversitede sunulan uzaktan eğitim ilahiyat lisans tamamlama bölümlerine kayıt olarak önlisans derecenizi lisansa tamamlama hakkına kavuşabilirsiniz.

İLİTAM Lisans Tamamlama Başvuru Koşulları Nelerdir?

Açıköğretim Önlisans mezunları ve üniversitelerin meslek yüksek okulu önlisans mezunları, ilahiyat lisans tamamlama programlarına uzaktan eğitim yoluyla da devam edebiliyorlar. Böylece özellikle çalışanlar, din görevlileri ve eğitimleri için mesafe engeli bulunan öğrencilerin kolayca bu eğitimlere katılabilmeleri hedefleniyor.

Üniversitelerin başvuru için farklı takvimleri bulunsa da, hemen tüm üniversitelerde başvuru koşulları ve kayıt kabulde istenen belge ve bilgiler benzerlik gösteriyor.

1- İLİTAM Uzaktan Eğitim Lisans Tamamla Programına başvurabilmek için Açıköğretim Önlisans İlahiyat, ya da üniversitelerin meslek yüksek okullarında önlisans ilahiyat eğitimini tamamlamış olmanız ilk koşul. Çünkü bu programa yalnızca önlisans ilahiyat mezunları başvurabiliyor.

2- Dikey Geçiş Sınavı: Dikey Geçiş Sınavı, kısa adıyla DGS, önlisans eğitimi alan mezunların eğitimlerini lisans programlarında devam ettirebilmeleri için zorunlu olan yarışma sınavıdır. Bu sınava girerek alacağınız puan, lisans tamamlama programlarına başvuruda sıralamanızı belirleyecektir. Bu nedenle çok yoğun başvuru olan bölümler için puan üstünlüğü lisans tamamlama programına devam edebilmeniz için gerekli.

3- Transkriptler ve Diploma: Başvuru ve kayıt işlemleri için mutlaka mezun bulunduğunuz önlisans bölümü diplomasını ve önlisans eğitimi boyunca eğitimini aldığınız derslerin ve başarı durumunuzu gösteren belgenin yani transkriptin başvuru sırasında yanınızda olması gerekiyor.

İlahiyat Lisans Tamamlama Uzaktan Eğitim Veren Üniversiteler 

Daha yeni Daha eski

Recent Posts